eindverslag Sheffield - Reisverslagen van Timo Arts - WaarBenJij.nu eindverslag Sheffield - Reisverslagen van Timo Arts - WaarBenJij.nu

eindverslag Sheffield

Eindverslag reis Sheffield
Timo arts zsb4v2d (internationaal groep 3)

Ik zit op de opleiding sport en bewegen op het ROC Nijmegen, ik zit in het tweede leerjaar. Voor het keuzedeel Internationaal2 zijn wij voor 2 weken naar Sheffield in Engeland geweest. Van 12 t/m 26 november, samen met ongeveer 70 medestudenten. We waren ingedeeld in 3 groepen elke groep had zo zijn eigen leraar mee uit Nederland. We zijn 4 dagen in de week naar het Hillsborough college geweest en hebben vanuit daar allerlei activiteiten gehad en 1 dag in de week zijn we met de trein naar Chesterfield geweest, daar hebben we meegelopen met Engelse studenten en lessen van hun gevolgd. Ik zat de eerste week samen met 5 andere jongens in een gastgezin, dit ging niet helemaal goed omdat we van deze mevrouw amper iets mochten. Maar we zijn wel tot het einde respectvol geweest. De tweede week werden Demir en ik overgeplaatst naar een nieuw gastgezin. Die mensen hebben ons heel goed opgevangen en waren heel erg aardig. Ook zijn we buitenschool op dinsdagavond naar de wedstrijd Sheffield United/Fullham geweest dit was een mooie wedstrijd.
Mijn medestudenten en ik zijn samen naar 2 verschillende scholen gegaan. 1 school in Sheffield, hier hebben we eigenlijk niet samengewerkt met Engelse studenten, dit vond ik wel jammer maar we hebben we leuke dingen gedaan op dei school. In Chesterfield zijn we ook naar een college gegaan en hier hebben we lessen gevolgd bij Engelse studenten, dit vond ik leuk. En na een tijdje ging ik ook met die Engelse praten en waren het hele aardige jongen en meiden. Van mij werd verwacht dat ik mij respectvol gedraag in de school en tegen de mensen. En dat ik mij sociaal opstel tegen de Engelse, dit was geen probleem. Natuurlijk moest ik ook zorgen dat ik op de juiste tijd op de juiste locatie was.
In Engeland heb Ik verschillende activiteiten gedaan, we zijn naar een voetbalwedstrijd geweest, we hebben geschaatst, een voetbaltoernooi, een boks les, en presentaties. We zijn dus naar het Hillsborough college gegaan en 1 dag in de week naar het Chesterfield college vooral daar vond ik het goed geregeld en had je goede interactie met de Engelse studenten. Een van de leukere dingen in Engeland vond ik het voetbaltoernooi in Sheffield bij het college, het toernooi was goed voorbereid en duidelijk, dit was echt heel erg leuk.
In Engeland heb ik ook heel veel nieuwe mensen van onze opleiding leren kennen die ik voorheen nog niet kenden dit kwam door de activiteiten op school en door dat we in de avonden vaak met ze alle afspraken in het centrum.
De terugreis naar Nederland is goed verlopen ik ben door mijn gastgezin gebracht naar het treinstation en vanuit daar hebben we de trein gepakt naar het vliegveld.
Maandag 27 november de eerste schooldag na Engeland zijn we bijeengekomen en hebben we alle plus en minpunten besproken. Hieruit bleek dat iedereen het heel erg naar zijn zin heeft gehad maar bijvoorbeeld de wifi het op de school het niet deed en dat sommige activiteiten of lessen niet voldoende waren.
Mijn Engels is goed vooruit gegaan en ik heb me er goed gedragen en ben tegen iedereen respectvol geweest. Ook het leven in een gastgezin is een goede ervaring voor mij geweest. Ik vond het over het algemeen goed geregeld er waren wel wat momenten dat we lang moesten wachten zoals net het pasjes aanmaken. En ook vond ik het jammer dat we verder niks hebben gehoord over die studenten die we toen hebben moeten mailen.

Recente Reisverslagen:

Timo

top

Actief sinds 09 Okt. 2017
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 1381

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

12 November 2017 - 26 November 2017

Sheffield

12 November 2017 - 26 November 2017

eindverslag Sheffield

Landen bezocht: